سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوهر خیراندیش معتقد است که همه اقشار جامعه باید در جشنواره فیلم و عکس مادر شرکت داشته باشند و جشنواره نیز از نظرات همه آنها بهره ببرد.

گوهر خیراندیش

به گزارش فارس، گوهر خیراندیش درباره مقام و احترام به مادر گفت: همانطور که می دانید کشور ما دارای فرهنگ کهن و بسیار غنی است به همین دلیل هم فرزندان ایران برای والدین خود احترام ویژه ای قائل هستند و هیچ وقت حمایت خود را از مادران خود قطع نمی کنند.

وی ادامه داد: ممکن است فرزندان سرزمین ما در مورد مسائلی خاص با والدین خود اختلاف سلیقه داشته باشند اما در نهایت همراه آنها هستند و از مادران خود حمایت می کنند.

بازیگر فیلم سینمایی«ارتفاع پست» گفت: نسل جدید به دلیل ارتباطی که با دنیا دارند و روشنفکر هستند با نسل قدیم تفاوت هایی دارند و در جامعه جهانی که در آن فرهنگ های مختلفی وجود دارد ، فرزندان هم دیدشان بازتر است و مطمئنا در چنین جامعه ای هیچ حمایتی را از مادرانشان قطع نمی کنند.

خیراندیش ادامه داد: زمانی که مادری فرزندش را در بطن خود نگه می‌دارد و تا به دنیا آمدن از آن مواظبت می‌کند، حس ملکوتی و پالایش شده ای در او بوجود می آید که بسیار باشکوه و الهی است که به جز مادر هیچ فرد دیگری نمی تواند آن را داشته باشد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی هیچ فردی متوجه سختی های کار مادران که برای خود مادران همراه با حلاوت و شیرینی دارد، نیست. قطعا این عظمت و شکوهی که در مادران سرزمین ما وجود دارد را تنها کسانی متوجه می شوند که دارای فکر و اندیشه درست باشند.

بازیگر «واکنش پنجم» خاطرنشان کرد: اگر توجه کرده باشید همه مردان ما هم برای مقام مادر حرمت خاصی قائل هستند زیرا خودشان هم وجود چنین فردی را در زندگی خود لازم و ضروری می دانند و برای احترام به این موجود آسمانی تلاش های زیادی انجام می‌دهند.

خیراندیش درباره برگزاری جشنواره فیلم مادر نیز گفت: باید توجه داشت که اگر جشنواره‌هایمان از یک برنامه ریزی دقیق و با هدف مشخصی همراه باشد و  از دستورالعمل‌ها و اساسنامه برخوردار باشد دیگر جنبه کلیشه و صرفا برگزاری بسنده نخواهد شد.

وی ادامه داد: بهتر است در جشنواره فیلم مادر از حضور هنرمندان متخصص و روانشاسان استفاده شود و همچنین نقطه نظرات شعرا، نقاشان ، هنرمندانی که در این زمینه فیلم بازی کردند و فیلم ساختند و حتی سیاستمدارها را جویا باشیم. به طور کلی از همه اقشار جامعه دعوت کنیم تا در این جشنواره تخصصی آنهم با موضوع ارزشمندی همچون مادر شرکت داشته باشند تا از حالات کلیشه خارج شود.

وی درباره انتخاب یک هنرمند به عنوان دبیر جشنواره نیز گفت: قطعا فاطمه گودرزی با توجه به دیدگاهی که به عنوان یک بانوی هنرمند دارد می تواند این جشنواره را دیدنی تر و جذاب تر کند.

نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی از 25 مردادماه آغاز و تا 29 مردادماه در پردیس سینمایی چارسو ادامه دارد.

کد خبر 304313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha